keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Matka jatkuu pohjoiseen



Tosi catchy otsikko. Etelän lämmön ollessa vielä tuoreessa muistissa otettiin suunta kohti pohjoista. Lennot Gazipasasta Jyväskylään Helsinki-Vantaan kautta oli halvempi kuin pelkkä lento Helsinkiin, joten sain hyvän syyn käydä katselemassa vanhoja kulmia. Olisi ollut muuten halvempi lentää vaikka Tampereelle! Lisäksi mulla kävi tuuri, kun sain kaikki rakkaat ystävät saman pöydän äärelle, oisko voinut paremmin käydä! Käytiin myös Kouvolassa kotikulmilla, ja näin myös siellä mun rakkaimpia. Olis ollut niin kiva jäädä pidemmäksi aikaa, mikähän siinä oli, että lähtö oli taas niin vaikeaa?

Mä rakastuin suomalaiseen vaatemuotiin. Miten siellä voikin olla niin hienoja vaatteita?? Itävaltalaisten tyyli ei oikein iske, ainakaan täällä landella. Kun voisinkin tuoda tänne mukanani Bikbokin, Cubuksen, Gina Tricotin ja vaikka Seppälän! Jos matkalaukussa olisi ollut yhtään enempää tilaa, olisi jokaisesta kaupasta lähtenyt jotain mukaan. Nyt keskityin vain niihin, mitä olin alunperin suunnitellutkin. Kaikkea muutakin olisi tehnyt mieli ostella, ruisleivät tosin muistin vasta lentokentällä, ja sielläkin oli vain reissumiestä ja ruispuikulaa... Hiukka jäi harmittamaan! 



Toinen asia, minkä olisin vielä voinut tuoda Suomesta mukanani tänne, on kampaajat. Jotkut ehkä muistaa mun katastrofaalisen kampaajaepisodin pari kuukautta sitten, ja reissussa mulla meni lopullisesti hermo mun letin kanssa. Marssin sitten Jyväskylässä heti ekalle kampaajalle ja kerroin mun tarinan. Kampaajan tuolilta nousin pitkän polkan kanssa, ja tukka näytti heti paljon paremmalle. 

Kuvien ottamiseen ei pahemmin jäänyt aikaa Suomessa, mutta ainakin syötiin ja juotiin hyvin, tai itse asiassa koko loman ajan. Oikeastaan voisin tehdä ihan oman postauksen aiheesta...kyllä, mä olen yksi niistä, joka ottaa ravintoloissa ruokakuvia :D Toisaalta niin jää paremmin mieleen, missä oli hyvää ruokaa. Itävaltaan palattiin maanantaina, eilen mainitsemani flunssan kera. Siitä huolimatta mä olen nyt matkalla Wieniin! Mitä sitä turhaan kotona himmailemaan, kun on kerrankin rahaa ja aikaa (samanaikaisesti) reissata. Mä olen taas tosi huonosti valmistautunut matkaan, mutta onneksi Wien on upea ihan ilman etukäteissuunnittelujakin. Ja näen bloggarituttuja!!


2 kommenttia:

  1. Mä lennän nykyään aina Tampereelle kuin se on halvempaa kuin Helsinkiin. Toki sekin vaikuttaa, et äiti asuu 15 km Tre-Pirkkalan lentokentältä eli on ihan käytännöllistäkin lentää sinne, mut silti. En tajuu Finskin hinnoittelua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihme systeemi kyllä! mutta eipä se juuri haittaa :D

      Poista