torstai 25. joulukuuta 2014

All I want for Christmas


Joulupäivä on yksi vuoden parhaimmista päivistä. Saa nukkua pitkään, tai vaikka viettää koko päivän sängyssä jos huvittaa, elokuvia katsellen tai muuten vain köllötellen. Jouluaaton hulinat on hulistu, ja nyt viimeistään pääsee nauttimaan joulurauhasta!

Eilinen oli tosiaan aika vauhdikas päivä. Koristeltiin kuuset ja siivottiin, ja muutenkin valmistauduttiin iltaa varten. Meilläpäin täällä ei ainakaan ole mitään erityisiä jouluruokia niinkuin Suomessa, joten meillä päätettiin syödä päivälliseksi raclettejä. Helppoa, nopeaa ja mielettömän hyvää! Harmi kun ei tullut otettua kuvaa siinä häslingissä.

Ruuan jälkeen hiljennyttiin laulamaan parit joululaulut, minkä jälkeen oli vuorossa pakettien jako. Ensin paketit - jotka Christkind eli Jeesus-lapsi oli tuonut... - kasattiin kuusen juurelle, ja sieltä jokainen sai vuorollaan etsiä oman pakettinsa. Mä sain aika monta, mistä oli aika yllättynyt! Suklaata sain valehtelematta kaksi kiloa - olinkin jo vähän huolissani kun meillä ei ollut yhtään suklaata kotona eikä mua päästetty huoltoasemalle hakemaan.:'D 

Yöllä käytiin vielä kirkossa. Mä olen aina ihan ulalla, mitä siellä tehdään! Pitäisi varmaan käydä jollain kurssilla... Siellä tehdään ristinmerkkiä ja rukoillaan polvillaan ja seistään ja taas istutaan, sitten kätellään ympärillä olijoita ja taas rukoillaan. Hauskinta kuitenkin on, että meidän pappi on intialainen. Vaikka se puhuukin vahvalla aksentilla, saan sen puheesta paremmin selvää kuin paikallisten. Kerran se kävi meilläkin, kun olin kaksistaan isoäidin kanssa kotona. Tekee ilmeisesti kotikäyntejä silloin tällöin!









Tänään on tosiaan löhöilty, tai ainakin minä olen. Iltapäivä meni bookingien ja checkingien hoitamisessa, huomenna nimittäin lennetään Tallinnaan! Saadaan mekin hieman lunta meidän jouluun kun suunnataan pohjoiseen. Täälläkin on ilmeisesti tulossa lunta viikonloppuna, ja toivon mukaan päästäisiin laskettelemaan kun tullaan takaisin. :) Mukavaa joulunaikaa vielä kaikille, syökää hyvin ja levätkää!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti