perjantai 3. huhtikuuta 2015

Throwback - muistoja huhtikuilta

Huhtikuusta on tullut mun elämässä tärkeä kuukausi. Edellisinä vuosina juuri huhtikuu on ollut mulla muutosten kuukausi - kuten esimerkiksi neljä vuotta sitten otin nokan kohti Saksaa ja lähdin vaihtoon. Muistan edelleen, miltä tuntui nousta koneeseen räntäsateisessa Helsingissä ja nousta sen kyydistä +20 asteiseen lämpimään alkuiltaan Zürichin lentokentällä ja ajaa pimeydessä Saksan puolelle, tietämättä ajaneensa huikeissa maisemissa vuorten keskellä. Siitä alkoi elämäni tärkeimmät kuukaudet: moni asia muuttui, mutta ennen kaikkea minä kasvoin ihmisenä. 


Facebook muistutteli tänään, minkä kuvan lisäsin tänä päivänä kaksi vuotta sitten. Kuva oli otettu Sveitsissä, lumisateen keskellä. Olin juuri ollut esittäytymässä tulevassa harjoittelupaikassani Bernissä. Kuvaa seuraavana päivänä selvisi myös, että minulle myönnettiin apuraha harjoittelua varten ja että harjoittelu alkaisi kahden viikon kuluttua. Hullua vauhtia aloin etsiä asuntoa ja buukkasin lennot ja aloin suunnitella tulevia kuukausia, jotka nekin kasvattivat osaltaan, mutta samalla opin myös, mikä elämässä on tärkeää ja mihin haluan tähdätä. 


Vuosi sitten olin niin ikään valmistautumassa muuttoon sekä pääsiäisen viettoon Itävallassa. Asunnosta oli jo myyty sitä sun tätä, ja matkalaukkujen mukana lähti jo osa kesävaatteista uuteen kotiin. Elämä oli taas suuria odotuksia täynnä, toisaalta ei tiennyt mitä odottaa, ja toisaalta taas oli suuria suunnitelmia tulevaisuudelle. 

Tänä vuonna ei ole (toivottavasti) tulossa suuria muutoksia. Ihan hyvä pitää "välivuosi" muuttamisesta ja uuteen maahan sopeutumisesta. Eihän sitä tiedä, mihin tässä vielä päätyy, mutta nyt on hyvä olla tässä!

Mistä Facebook muistutti sinua tänään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti