sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Ensimmäinen adventti


Moikka! Olen ollut vähän hissuksiin täällä tämän viikon. Olen paahtanut päivät töissä (tein tällä viikolla pari päivää ekstraa) ja illat taas pakertanut gradun kimpussa. Taitaa jäädä mun tavoite saavuttamatta, sillä tekstiä puuttuu tällä hetkellä vielä nelisentoista sivua ja ensiviikon perjantaina olin ajatellut laittaa tekstin postiin... No, toisaalta se ei haittaa mitään, sillä esitarkastuksen kommentit tulisivat joka tapauksessa vasta ensi vuoden puolella, jos jos menee pari päivää yli niin ei haittaa yhtään. Saan kyllä taputella itseäni olalle jo tästä saavutuksesta, että olen kirjoittanut puolessatoista viikossa niin ikään 15 sivua! Hyvä minä!

Pinna on ollut kyllä tosi kireällä tämän gradustressin takia, vaikka itseaiheutettuahan se on. Mutta onneksi on ollut muutakin ohjelmaa, vietettiin nimittäin sis-in-law'n synttäreitä! Tosin mä taisin kömpiä pehkuihin jo hyvissä ajoin, kun oli pitkä gradunkirjoituspäivä takana, heh.. 


 


Muuta kivaa tässä viikonlopussa on ollut se, että viimeinkin alkoi adventtiaika, mikä siis tarkoittaa, että joulumarkkinatkin avautuivat viimein! Tänään lähdettiin sitten Saksan puolelle Lindauhun fiilistelemään satamaan markkinoita. Oli niin ihana tunnelma ja muutenkin ihana iltapäivä. Törmättiinpä vielä yhteen kojuun, jossa valmistettiin suomalaiseen tyyliin loimulohta ja tarjoiltiin suomalaista glögiä! Töllötettiin varmaan vartti siinä ja mä selitin ohikulkijoille mukamas asiantuntijan roolissa kuinka lohi valmistuu, haha. Mutta hyvää oli, niin lohi kuin glögikin. Tämä on kyllä muutenkin ihan parasta aikaa vuodessa. Vaikken olekaan mikään kaikista hengellisin ihminen, on adventtiajassa jotain erityistä. Sellaista odotuksen tunnelmaa, mikä lapsenakin oli joulun alla. Täällä erityisesti mulle tulee sellainen kutkuttava tunne! Täällä pidetään vielä sen verran perinteistä kiinni, että perheen vanhimmillekin välittyy se jouluntunnelma. Tekisi mieli halata kaikkia! 







Meidän "kompleksissa" on flunssaa liikkeellä, ja on vähän sellainen olo, että mä olen seuraavana kipeänä. Toivottavasti en kuitenkaan, sillä Konstanz odottaa ensi viikolla. :) Kivaa sunnuntaita kaikille ja tsemppiä uuteen viikkoon! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti