keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Lomatunnelmia

Viimein ollaan kotiuduttu minilomalta Jyväskylä-kotiin. Neljän päivän pitkä viikonloppu tuntui vähintäänkin viikon reissulta, kun oli niin paljon nähtävää ja koettavaa! Perjantai-illan vietin enemmän tai vähemmän Helsingissä G:tä odotellessa. Lento tuli onneksi ajallaan, ja päästiin hostelliin nukkumaan vielä suht ajoissa. Lauantaina oli hyvin aikaa ihmetellä Helsingin keskustassa, ja onneksi sääkin sattui olemaan upea!

Iltapäivällä suunnattiin Silja Serenadelle - yllättävän vähän porukkaa oli liikkeellä, vaikka olikin pikkujouluaika. Mutta ei se meidän menoa haitannut :)

Sunnuntaina herättiin Ruotsin vesillä, ja saavuttiin aurinkoiseen Tukholmaan. Majapaikkamme oli vanha risteilylaiva, joka oli muokattu hotelliksi Gamla Stanin satamaan. Joulufiilikseen pääsi helposti vanhan kaupungin tunnelmallisilla pikkukaduilla, ja tietenkin joulumarkkinoilla. Sain jopa lempiherkkuani, paahdettuja manteleita!

Maanantaina löntystelimme kauppakeskuksissa, ja vietimme aikaa kahviloissa, kunnes pääsimme nousemaan laivaamme Silja Symphonylle. Eipä noita kahta laivaa erottaisi toisistaan! Mutta ei se mitään, sillä ei me enää jaksettu keikkua kovinkaan myöhään yökerhossa, kun ei siellä ollut oikein ketään muutakaan. Lisäksi merenkäynti oli aika hurjaa, ja väsymys painoi jo muutenkin.

Tiistaina otimme junalla suunnan kohti Kouvolaa, jossa kävimme moikkaamassa perhettäni. Alkoi se laivaelämä jo hiljalleen riittämään :) Sitä paitsi tuollaiset pikalomat ovat aina vähän kinkkisiä, jos lyhyessä ajassa pitää ehtiä moneen paikkaan, ja jälkeen päin väsyttää kahta kauheammin - mutta risteilylomat on siinä mielessä mukavia, ettei hukkaa aikaa paikasta toiseen siirtymiseen.

Tänään oli kuitenkin paluu arkeen, ja pääsin heti stressaamaan tutkimussuunnitelmani esittämistä, mikä kuitenkin meni yllättävän hyvin, enkä saanut sen rankempaa kritiikkiä osakseni. Tästä on hyvä jatkaa!