torstai 1. tammikuuta 2015

Takapuoli penkistä!

Moikka kaikki, ja hyvää uutta vuotta! Tällä hetkellä olen Suomessa lomailemassa, kuten varmaan moni muukin ulkosuomalainen. En ole pitkään aikaan kirjoitellut oikein mistään muusta kuin jouluun liittyvästä, ja vaikka joulumielellä tässä ollaankin, niin mä ainakin vaihdan jo levyä! Mulla on viime viikot menneet hyvin paljolti perse penkissä ja sormet näppiksellä, mutta nyt meno muuttuu, tai on jo muuttunut. Kyseessä ei siis ole mikään perinteinen uudenvuodenlupaus, vaan kesällä ja syksyllä saavutetun rytmin takaisin saaminen. Eli liikunta, sitä mä kaipaan!

Mulla on jo pitkään - noin viisi vuotta, jos tarkkoja ollaan - ollut pienenpieni unelma siitä, että pääsisin kokeilemaan tankotanssia. Muistan nähneeni jossain talenttiohjelmassa tankotanssiesityksen, ja ihastuin heti! Mä olen aina tykännyt tanssista, mutta tämä laji on ihan omaa luokkaansa. No, olen siis pitkään ajatellut, että pitäisi kokeilla, ja nyt vihdoin ilmoittauduin alkeiskurssille ! ;) 



Tätä saan kylläkin vielä odottaa viikon verran, mutta jännittää jo nyt! :) Tiedän, että tuo on rankkaa puuhaa, mutta pääsepähän testamaan omia rajojaan vähän uudenlaisilla välineillä. Onko kellään kokemuksia lajista? Olen yrittänyt googletella, minkälaista vaatetusta siellä tarvitaan, ja ilmeisesti ekoilla kerroilla mahdollisimman peittävää? 

Toinen kiva juttu on Questbarit, joita oli myynnissä erään kahvilan tiskillä käydessäni virkistäytymässä jouluostosten välissä. Mä olen etsinyt näitä kissojen ja koirien kanssa jo monta kuukautta, ja nyt löysin kahta erilaista! Vanilja-manteli oli ihan kuraa, mutta tuo kookosjuttu oli ihan hyvänmakuinen. Vähän vaihtelua normi proteiinipatukoihin, joita yleensä syön välipalaksi jos olen ollut menossa vielä salille töiden jälkeen. Toisaalta, kuitenkin, voisin tehdä patukkani itse, jotta voisin itse päättää, mitä niihin tulee. Onko kenelläkään maistuvaa myslipatukkaohjetta, josta haluaisi vinkata? 



Mä jatkan lomailua vielä jonkin aikaa. Palaillaan taas ensi viikolla!

4 kommenttia:

  1. Mäkin oon miettinyt tankotanssia. Tällä hetkellä ei kyllä löydy ylimääräistä aikaa, mutta ehkä joskus! Söin noita quest bareja yhessä vaiheessa ällötykseen asti - ei uppoa enää :D täältä löytyy kaikki maholliset maut.
    Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä liikuntainnon ylläpitämisessä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin sinne! :)

      Mä päätin viimein että nyt loppui "sit ku"-ajattelu (tai yleensä mä ajattelen ensimmäisenä rahatilannetta ja kaikki kariutuu siihen) ja lähen kokeilee.:D Ehkä säkin jossain kohtaa pääset!

      Poista
  2. Mä oon kokeillut tankotanssia yksissä polttareissa ja se oli TODELLA vaikeaa. Meille kyllä sanottiin että mielummin mahdollisimman vähän päälle, koska esim. trikoot luistaa siinä tangolla liikaa. Kaikki kunnia lajin huipuille, se nimittäin on älyttömän vaikeaa ja vaatii uskomatonta kehonhallintaa. Kerro sit kokemuksia! :)

    Mäkin lupasin uudelle vuodelle enemmän liikuntaa, nyt loppuvuodesta motivaatio on nimittäin lässähtänyt ja olen käynyt ehkä max. kerran viikossa salilla/jumpassa. Lisäksi onnistuin saamaan jouluna flunssan, joka jatkuu edelleen - hei vaan liikunnat :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mäkin oon ymmärtänyt, en mä usko että kaikki tankotanssijat huvikseen minishortseissa ja pikkutopeissa taiteilee ;) jännityksellä kyllä odotan että mitä oma kroppa sanoo :D kerron joo!

      Voi että, inhottavaa sairastaa aina lomalla! :/ parane pian! Ja sitten takaisin normaaliin rytmiin. Mulla kävi ihan sama marras-joulukuussa, ettei jaksanut oikein liikkua ja kun lenkille lähtökin on niin vaikeaa kun on niin pimeää. Kevättä kohti mennään, jos sitä sitten saisi lisää motivaatiota!

      Poista